Pages

Friday, December 10, 2010

Mencari Barang Semudah 1 2 3....



Aku ni kalau bawa handbag mesti macam-macam adaaa dalamnya. Dari lipstick hinggalah ke pengetip kuku..haha..macam laa tgh berjalan tu boleh ketip kuku kan..Dalam handbag mesti ada 2,3 pouch. 1 pouch isi barang2 mekap mcm lipstick 3,4 batang, bedak nyonya, lipbalm, lipgloss dan mcm2 lagi laa...mcm pakai semua ni kan...haha..kot2 laa ada 4,5 bibir ker tu yg bwk lipstik smpi 3,4 batang..tapi bibir ada 2 jer atas & bawah..kahkahkah...

haa...tau x bedak nyonya tu apa...alaa bedak yg nyonya pakai laa...kehkehkeh...

ni haa gambarnya..


old skool sungguh...dulu2 zaman sekolah rendah pakai bedak ni jer..
kalau jatuh konpem pecah....kalau pakai bedak ni mesti putih melepak jer..
padahal kulit sebenarnya tinted..hahaha...

.nak citer pasal bag organizer ni..
mesti pernah dengar kan...

ni view bahagian depan...
ada tempat berzip..aku letak brooch dalam tu..
dan tempat berzip ni ada button kat kiri kanannya.
boleh dibutangkan ke bdnnya..


ni bahagian belakang...aku letak hp & kamera kat slot tu..

bahagian tepi aku letak lipgloss dan mouth spray..

ni compartment tengah pertama..
aku letak vaseline, losyen, pain killer dan pouch duit syiling..

ni compartment tengah ke2..
aku letak pouch kad2 kredit, tesco, jusco..pouch warna pink tu..
pastu ada notepad kecik dan pen dan Pouch DIY isi duit..yg kain tu..
aku jahit sendiri jer pouch tu...

ok ni rupanya...

see..nmpk kemas jer bila letak dlm handbag..

nak cari barang pun senang..
pernah sekali tu sebelum xde bag organizer ni..aku seluk2 bag cari barang..
sekali tu tali beg terputus plak dah..gila ganas weyyy..hahaha..
dah laa ari kejadian tu ada interview..nasib baik beg tu ada 2 tali...
yg putus tu aku sorok laa..malu weyy..nasib baik xde org masa tali beg tu putus..
berat sgt beg tu yg boleh putus talinya.

skrg ni, aku puas hati sgt2 bila pakai organizer ni..nak tukar beg pun senang..
just angkut jer organizer ni masuk handbag lain. 
yg ni aku beli murah jer..RM17..tu sbbnya kecik jer..
tp ok laa..praktikal dan mudah...
ada yg reganya sampai rm69.90 pun ada..
yg tu besar skit dan material dia pun ok kot..
alaa...x kisah laa yg mahal atau murah kan.
bagi aku yg murah x semestinya x bagus..
aku memang mencari yg murah jer..
dah jumpa aku terus beli..hehehe..

No comments:

Related Posts with Thumbnails