Pages

Wednesday, December 8, 2010

Masak-masak..jom makan...

Hari ni plannya x nak masak..sbb hubby ckp dia nak balik umah mak dia mungkin ada main futsal dgn kengkawan dia...So, aku pun blk keje singgah tesco beli ayam & sayur mayur skit untuk stok wiken ni. Sampai umah pun dah jam 6ptg. Belum solat asar lagi nih..trus zasssss masuk bilik air dan mandi utk solat. 
Lepas mandi keluar dari bilik air jer terus nampak sesusuk tubuh lelaki. Kamjat (terperanjat) aku sebab dia pun terkejut gak...menjerit aku tadi...hahahaha...siot jer hubby nih. 


Nak x nak kena masak laa sbb hubby dah blk kan..So, terus pikir menu.. Nasib baik beli ayam tadi..klu x, nasi berlaukkan telur jer laa kot...eh sedap gak kan..sekali sekala lauk simple gitu.. 


Akhirnya, aku decide masak sambal ikan bilis, sayur kobis dan caramelized chicken wing. Ikan bilis byk sebab beli kat pangkor 2 hari lps. oh ya, entry pangkor x karang lagi. Nanti2 laa tunggu mood datang..:)

sambal ikan bilis garing....

saja masal garing-garing gini..leh bwk skool esok..
skrg ni cuti sekolah ssh nak lunch sbb kantin tutup..
ada gerai kat sebelah skool tu tp limited plak..
ada goreng2 jer tu pun nasi dan mee kuning..
aku x brp suka sgt mee..

sayur kobis 

caramelized chicken wings...



sangat sedap...senang jer nak masak ni. 
ekceli aku dah masak semalam..
pastu cam x cukup plak sorang seketul jer makan..
tu yg singgah tesco beli kepak ayam 4 ketul tambah dengan 2 ketul dari sekor ayam..
jadi laa 6 ketul..



hubby: ni masak apa?
aku: nape?sedap ker? (aikk, soalan dibalas soalan nih)
hubby: takkkk..
aku: huh...(sambil menjeling kat hubby)
hubby:  haa..masak apa nih?
aku:masak madu......
hubby: oo...yg mcm kat psr mlm or kat gerai2 tu ekk..
aku:aah...tapi yg ni goreng sbb xde oven nak bakar..
(berharap hubby belikan oven)

dalam x sedap tu 4 ketul hubby makan..aku dpt 2 ketul jerk..
jadi la kan..bak kata orang 'hati kuman sama dicicah, hati gajah sama dilapah'..(tetiba)..
hahaha...

No comments:

Related Posts with Thumbnails