Pages

Monday, June 21, 2010

Si Kecik Kenot

Oh ya..dalam entry yang lepas ku ada cerita pasal si kecik tu. So gini sebenarnya citer dia..

Danish ni anak kepada abangku. Dia ni memang all-rounders laa senang cakap. Senang sungguh nak menjaganya. Ingat lagi masa mula-mula aku bawak dia balik tido umah. !st night tu jenuh gak aku nak tidokan dia. Klu nak tido, dia akan cari bantalnya dan main-main kat bucu bantal tu.


Kadang-kadang dia gigit2 bantal tu. Kalau x dapat bantal dapat kolar baju pun jadik. hehehe..


Bila dia dah camtu aku pun buatkan susu, tutup semua lampu bawak masuk bilik. Pastu baring sebelah dia dan dodoikan skit2. Kadang dengan aku sekali lena..ahaha.. See, senang kan nak tidokan dia. Tapi kadang klu datang angin dia x mau gak dia tido.


Klu dia dah penat sgt x perlu tutup lampu pun dia akan tido sendiri.


So, start dari hari tu aku akan amik dia tiap2 minggu bawak balik tido kat umah. Tapi sekarang ni kalau aku datang umah dia, dia macam dah takut2 plak dgn aku. Takut aku nak amik dia laa tu. Tapi klu time nak amik tu dia x nak ikut aku bawak lari jer..dia nangis kejap jer..pujuk2 skit diam laa dia.

Umur dia ni bulan 8 ni masuk 2 tahun laa. Tapi still x leh cakap lg eventho gigi dah banyak dan bersepah. Kerana giginya ni laa buat senyuman dia manis. Dan dia ni memang suka senyum. Bangun tido senyum..nak tido senyum..



Ada satu hari tu aku tengah kemas-kemas rumah. Sekali terjumpa anak tudung ada awning tu. Aku pun sengaja pakaikan nak tgk cantik ker x. Aku ingat dia akan cepat2 tanggalkan tapi ada dkt 1/2jam jugak dia pakai. Aku terpaksa tanggalkan sbb sian dia kepanasan..

Comel ok dia pakai tudung..saaaaangat comel..baru nampak pipi chubby dia tu..gewammm..;p





No comments:

Related Posts with Thumbnails