Pages

Sunday, February 14, 2010

Kerja baru, pengalaman baru

setelah meninggalkan 2009 dengan berbagai kisah suka duka dan segala macam masalah yang dihadapi akhirnya tiba ke tahun 2010 yang diharapkan membawa kegembiraan, kebahagiaan, kejayaan dan segala-galanya..insyaallah.. Setelah kontrak perkhidmatan di HASIL ditamatkan pada 31/12/2009, alhamdulillah seminggu selepas itu ditawarkan bekerja sebagai Fasilitator Schoolnet secara kontrak selama setahun. Syukur dengan kurniaanMu, Ya Allah... Mulanya ragu-ragu gak nak terima tawaran ni cuz x tau sekolah tu macam mana tapi peluang hanya sekali kan. So, me takes this opportunity as a big challenge.

SK Sungai Judah (A), Pulau Carey..Apa itu (A)? Hehe..mcm one of the KPLI teacher said to me..klu ada A, mesti ada B..tapi silap sebenarnya..cikgu tu pun macam x percaya dan tertipu..sebenarnya A itu ialah ASLI.1st impression masuk sekolah ni..mmg terkejut gak dengan suasana sekolahnya..suprisingly, ada student darjah 6 yang masih belum mampu menguasai 3M (Membaca, menulis, mengira)..Klu Darjah 6 masih x boleh 3M, macam mana nak jawab soalan UPSR? hmm...harus difikirkan cara mengatasinya.

Me pun terfikir-fikir bagaimana nak adakan kelas komputer untuk pelajar2 sekolah ni dengan kemudahan yang serba kekurangan walaupun line Schoolnet ok tapi makmal xde..komputer yang boleh digunakan cuma ada dalam 3 jer..me pun kena duduk dalam bilik pemulihan. Bila ada kelas selalu laa tergelak sorang2 tengok dorang belajar..yang paling me ingat.. D.a Da, D.u Du..bunyinya DIDU...hahahaha..tapi dorang memang comel2..tgk muka jadi kesian..mmg nak sangat bantu dorang tp klu dorang xde inisiatif untuk majukan diri susah jugak kan..

So far, dah buat 2x kelas untuk darjah 1..itu pun bagi dorang mewarna gambar2 komputer..cuma 2nd class ari tu ajar dorang komponen komputer macam mouse, monitor, keyboard..so far ok laa..lps ni kena nak bagi dorang lebih kenal lagi komputer tu. xde laa mcm katak di bawah tempurung kan..

ok laa..enough tentang keje laa...nanti klu ada yg menarik kita masukkan entry baru k..enjoy my latest pics..

auwwwwwww...







No comments:

Related Posts with Thumbnails