Pages

Saturday, August 22, 2009

Ahlan Wa Sahlan..Ihya Ramadhan...

Alhamdulillah..masih lagi berkesempatan untuk menyambut Ramadhan kali ni.. Moga amalan yang kita lakukan sepanjang bulan mulia ini akan mendapat ganjaran pahala dari Allah s.w.t. Tahun ni merupakan tahun keempat berpuasa bersama hubby dan tahun kedua berpuasa di rumah baru. Alhamdulillah tahun ni dapat menyambut ramadhan dan berterawih pada mlm pertama. Kalau macam tahun2 sebelum ni mmg x berkesempatan. Sebabnya u all tentu faham laa kan..hehehe..perempuan kan ada uzur syarie....
dan, tahun ni juga merupakan tahun kelima berpuasa tanpa arwah nenek@mak yang tersayang. sungguh aku rindu saat2 berpuasa masa zaman budak-budak dulu. maklum laa dari kecik tinggal dengan nenek so mmg dimanjakan laa jugak sbbnya makcik2 ku dah besar...hehehe..

Aku rindu..

- masakan arwah nenek especially nasi ulam, ikan percik..huwaa....

- kuih lompat tikam..kat sini susah betul nak jumpa..mcm thn lepas ada laa 2/3 kali jer beli..

- murtabak kg mengkasar yg tebal lagi sedap tu..beratur panjang nak membelinya..

- solat terawih dan subuh kat masjid. selalu ikut arwah nenek ni..lps sahur jer x tidur trus mandi siap2
nak pegi masjid...

huhu..semua tu kenangan terindah yang memang x akan dilupakan dan x leh diulang lagi..yang berlalu biar laa..

2 comments:

liana said...

salam ramadan ajer.. lama tak borak dgn ko heheh

suehana said...

ya laa mama aqil..nnt sms2 k..

Related Posts with Thumbnails